belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol
Események

VASÁRNAP

14

ÁPRILIS

HÉTFŐ

15

ÁPRILIS

KEDD

16

ÁPRILIS

SZERDA

17

ÁPRILIS

CSÜTÖRTÖK

18

ÁPRILIS

PÉNTEK

19

ÁPRILIS

SZOMBAT

20

ÁPRILIS

VASÁRNAP

21

ÁPRILIS

HÉTFŐ

22

ÁPRILIS

KEDD

23

ÁPRILIS

SZERDA

24

ÁPRILIS

VI. Országos Múzeumandragógiai Konferencia

Kategóriák:konferencia

Helyszín: Petőfi Irodalmi Múzeum

Regisztráció:a regisztrációs időszak végetért!

DÁTUM
SZEPTEMBER
HÉTFŐ
11

2017 a felnőttoktatás éve Európában, a Pulszky Társaság – Magyar Múzeumi Egyesület Andragógiai Tagozat, a Petőfi Irodalmi Múzeum és a Múzeumok és Látogatók Alapítvány is enne a témának szenteli a VI. Országos Múzeumandragógiai konferenciát.

ESEMÉNY RÉSZLETES LEÍRÁSA

VI. Országos Múzeumandragógiai Konferencia

A felnőttek múzeumi tanulásának hatalma és öröme

Program tervezet

9:00-9:15 Köszöntők

● Prőhle Gergely főigazgató, Petőfi Irodalmi Múzeum

● dr.PhD. habil Németh Balázs, MTA Andragógiai Albizottság

● Dr. Deme Péter elnök, Pulszky Társaság – Magyar Múzeumi Egyesület

9:15-10:00 Plenáris előadások

A tanulás hatalma és öröme – Prof. Dr. phil Dr. habil Sári Mihály nyugalmazott rektorhelyettes, főiskolai tanár

Cselekvő Közösségek Program - Dr. Arapovics Mária, a Cselekvő Közösségek Program szakmai vezetője, Szabadtéri

Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ

A Nagy Generáció múzeumba megy – emlékezet, tapasztalat és élmény hatvan felettieknek a nemzetközi

múzeumandragógia gyakorlatából – Dr. Kárpáti Andrea, ELTE

10:00-11:30 TRENDEK a múzeumi világban – Esettanulmányok

1. Múzeumi kultúraközvetítés, múzeumandragógia és felnőttoktatás – Felsőfokú képzés, továbbképzés (Van-e megfelelő képzés? Hol? Hogyan fejleszthető? Ha nincs, akkor kinek, hogyan, mit kellene tennie, hogy legyen megfelelő képzés a múzeum andragógus pályára felkészítéshez?)

Szekcióvezető: Koltai Zsuzsa, PTE

  • Szabó József: FELKÉSZÍTÉS A MÚZEUMI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS ÚJ MEGOLDÁSAIRA

  • Újvári Edit: A MÚZEUMI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS, FELNŐTTKÉPZÉS FELSŐFOKÚ OKTATÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI – A SZEGEDI KÉPZÉSEK GYAKORLATI PÉLDÁI ALAPJÁN

  • Mészáros Balázs: DOKTOR ÚR A MAGA SZÍVE SOSE FÁJ? – MUSEOMENTAL, AVAGY HIVATÁSSZEMÉLYISÉG-FEJLESZTŐ TRÉNING MÚZEUMI SZAKEMBEREKNEK

  • Pintérné Herczeg Andrea: A MÚZEUM SZEREPE EGY HELYI SZAKMAI SZERVEZET ÉLETÉBEN

2. A múzeum a helyi közösség szolgálatában (Tud-e egy múzeum közösséget építeni? Reflektálhat-e és hogyan a jelenkori témákra, társadalmi kihívásokra?)

Szekcióvezető: Kriston Vizi József, KKJM

  • Vass Nóra: TÁNC A MÚZEUMBAN

  • Tóth Csaba: MÚZEUMBARÁT MŰSZERES LELET- ÉS LELŐHELYFELDERÍTŐK A KÖZGYŰJTEMÉNYEK SZOLGÁLATÁBAN

  • Farkas Éva: IRODALMI BICIKLITÚRÁK BUDAPESTEN - A MÚZEUM ÉPÜLETÉN TÚLI PROGRAM LEHETŐSÉGEI ÉS TANULSÁGAI

  • Babolcsi Andrea: MINDEN LÉLEKBEN LAKIK EGY SZIVÁRVÁNY - KULTURÁLIS HÍDÉPÍTŐK

3. A múzeum mint a különböző kultúrák találkozásának a színtere (Milyen kultúrák találkoznak múzeumainkban? Miként lehet a múzeum a párbeszéd elősegítője? Lehetőségek és veszélyek?)

Szekcióvezető: Gulyás Gabriella, PIM

  • Kurta Mihály: INKLÚZÍV MÚZEUMANDRAGÓGIA

  • Dr. Végh Katalin: A 16+ KIÁLLÍTÁSOK BUKTATÓI ÉS ELŐNYEI A KECSKEMÉTI KATONA JÓZSEF MÚZEUM "THE MUSEUM PRESENTS: LOVERS IN THE WAR, A HÁBORÚ PILLANGÓI" CÍMŰ VÁNDORKIÁLLÍTÁSA KAPCSÁN

  • Bőczén Árpád: ÖRÖKSÉG ÉS IDENTITÁS - SZÉLESKÖRŰ SZAKMAI PÁRBESZÉD A KULTURÁLIS ÖRÖKSÉG EURÓPAI ÉVE KAPCSÁN

Zay Orsolya: KÖZÖSSÉGÉPÍTÉS ÉLŐ INTERPRETÁCIÓVAL

4. A kiállítási kommunikáció új lehetőségei (Milyen új interpretációs /tudásátadási/ kultúraközvetítési formák vonzzák a felnőtteket? Hogyan támogathatja a multimédia, virtualitás, interaktivitás a felnőttek múzeumi tanulását?)

Szekcióvezető: Dr. habil Vásárhelyi Tamás, c. egy. docens, ny. főmuzeológus MTM-ELTE

  • Dr. Lakner Lajos: VIRTUÁLIS VILÁGOK ÉS AZ EREDETI TÁRGYAK

  • Jászberényi Melinda: BUDAPESTI MÚZEUMOK AZ ÉLMÉNYVÁGYÓ KULTURÁLIS TURISTA SZEMÉBEN

  • Bittera Éva: REFORMÁCIÓ A CÉLZOTT KIÁLLÍTÁSKÖZVETÍTÉSBEN. ESETTANULMÁNY

  • A MAGYAR NEMZETI MÚZEUM IGE-IDŐK: A REFORMÁCIÓ 500 ÉVE CÍMŰ KIÁLLÍTÁSÁNAK MÚZEUMANDRAGÓGIAI INTERPRETÁCIÓJÁHOZ

  • Vásárhelyi Tamás: 50+ NEMZEDÉKEK A MÚZEUMBAN

5. Az élő interpretáció lehetőségei és kihívásai (Milyen területen érdemes felhasználni az élő történelem műfaját? Mik a legnagyobb kihívások a műfaj hazai terjesztésében? Mennyire elfogadott itthon az élő történelem?)

Szekcióvezető: Németh Ádám, MKVM

  • Csillag Tamás: ARTE ET MARTE - TÖRTÉNELMI INTERPRETÁCIÓ, MINT ÁLLANDÓ TURISZTIKAI ATTRAKCIÓ AZ EGRI VÁRBAN: TAPASZTALATOK ÉS KIHÍVÁSOK

  • Birkás Éva: DRAMATIZÁLT TÖRTÉNELEM: HOGYAN KÉSZÜLTEK A SZÉPMŰVÉSZETI MÚZEUMBAN BEMUTATOTT ÉLŐ INTERPRETÁCIÓS PROGRAMOK?

  • Domán Zsófia - Hlavács Bettina: "ÚTKÖZBEN... A DIÓSGYŐRI VÁR NÉPE" - MÚLT, JELEN ÉS JÖVENDŐ A VÁR FALAI KÖZÖTT VÉGZETT ANIMÁTORI MUNKÁBAN

  • Tolnai-Pálóczy Enikő: RE-FORMÁCIÓK - AVAGY HOGYAN KELTSÜK ÉLETRE A HITVITÁK KORÁT? ESETTANULMÁNY A MAGYAR NEMZETI MÚZEUM RE-FORMÁCIÓK CÍMŰ ÉLŐ MÚZEUM PROGRAMJA KAPCSÁN

10:30-11:00 Kávészünet

11:00-12:30 GENERÁCIÓK és CSOPORTOK a múzeumban – Esettanulmányok

1. Fiatal felnőttek (16-30) múzeum használati sajátosságai (Jelen van-e ez a korcsoport múzeumainkban? Milyen programok, kiállítások vonzzák őket?)

Szekcióvezető: Szabó József, DE

  • Dominek Dalma: AZ ÉLMÉNYCENTRIKUS TÁRLATVEZETÉS MEGÍTÉLÉSE A HAZAI MÚZEUMOKBAN

  • Hegedűs Anita: (BE)VONZÓ MÚZEUMOK: MÚZEUMI PROGRAMKÍNÁLAT AZ EGYETEMISTA HALLGATÓK TEKINTETÉBEN

  • Ale Ildikó: „KÁR, HOGY NEM LEHETTÉL ITT!”

  • Szabóné Bognár Anikó: A 16+-OS TARTALMAK MEGVALÓSÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE - A KECSKEMÉTI PÉLDA

2. Családosok a múzeumban (Hogyan szórakozhat, tanulhat több korosztály együtt egy múzeumban? Milyen szempontokra kell odafigyelnünk a családos programok tervezésekor?)

Szekcióvezető: Kriston-Bordi Zsuzsa

  • Koltai Zsuzsa: NEMZETKÖZI JÓ GYAKORLAT A CSALÁDOK MÚZEUMI TANULÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN

  • Aranyi Fruzsina: JÁTÉKOSÍTOTT FOGLALKOZÁS NON-FORMÁLIS OKTATÁSI TÉRBEN CSALÁDOK SZÁMÁRA

  • Czékmány Anna: INTEGRÁLT CSALÁDI PROGRAMOK A PIM-BEN

  • Suba Eszter Leona: A CSALÁD EGY CSAPAT! – BEVÁLT PROGRAMOK ÉS ÚJABB KIHÍVÁSOK

3. Senior /Szépkorú korosztály a múzeumban (Munkatársként és látogatóként mit adhat nekik a múzeum és ők mivel járulhatnak hozzá a múzeum életéhez? Speciális programok és kiállítási sajátosságok, amikkel kedvezhetünk ennek a korosztálynak?)

Szekcióvezető: Dr. Deme Péter, PT-MME

  • Mikita Gábor: THÁLIA-KÖR A MISKOLCI SZÍNÉSZMÚZEUMBAN

  • Nagyvári Ildikó: "PÉNTEK10 – NYUGDÍJASOK IRODALMI DÉLELŐTTJE" A PIM-BEN

  • Berényi Marianna: SENIOR PARTICIPÁCIÓ A MAGYAR NEMZETI MÚZEUMBAN

  • Joó Julianna: SZÉPKORÚAK AZ IPARMŰVÉSZETI MÚZEUMBAN

4. Fiatalok és idősek a múzeumban - Külön vagy együtt? (Hogyan segíthetik a közösségi szolgálatos fiatalok és a változó összetételű önkéntes csoportok a múzeum munkáját? Hogyan segíthet a múzeum a demenciával szenvedőknek? És hogyan működhet ez a két csoport együtt?)

Szekcióvezető: Miszné Korenchy Anikó, MKVM

  • Mlakár Zsófia: KIÁLLÍTÁSKÉSZÍTÉS IKSZ-ESEKKEL

  • Joó Emese: NÉPRAJZ ÚTON-ÚTFÉLEN

  • Szigethy Zsófia - Bokonics-Kramlik Márta: EMLÉKSZEL?... - WORKSHOP A DEMENCIÁRÓL

  • Király Júlia: GENERÁCIÓK KÖZÖTTI PÁRBESZÉD A DOBÓ ISTVÁN VÁRMÚZEUMBAN

12:30-13:30 EBÉDSZÜNET

13:30-15:30 MŰHELYMUNKA (Szakmai beszélgetések 20-20 fővel)

· A múzeumi felnőtt tanulás hatalma és öröme (Hogyan definiálható és mérhető? Mivel bizonyítjuk a téma relevanciáját? A múzeumandragógia érdekérvényesítésének lehetőségei intézményen belül és kívül?)

Moderátor: Káldy Mária, MOKK

· A kiállítás, mint a tanulás egyik eszköze (Mennyire hatékony? A hatékonyság mérésének a formái? A tanulás szempontjából hasznos interaktivitás jellemzői? A kiállítás készítésben hogyan jelenhetnek meg ezek a szempontok?

Moderátor: Németh Szandra, SZNM

· A felnőtteknek szóló programkínálatunk (Mennyire változatosak programjaink és a módszereink? Túl léptünk-e az előadásokon? Milyen formák léteznek? Projekt alapú tanulás. )

Moderátor: Kurta Mihály, PT Múzeumandragógiai Tagozat

· Képzés és továbbképzés (A felnőttekkel foglalkozók mennyire vannak erre felkészülve? Még milyen tudás hiányzik? Egyetemek és egyéb szakképző, továbbképző intézmények szerepe?)

Moderátor: Koltai Zsuzsa, PTE

· Milyen ügyeket szolgálunk? (A múzeumok szerepváltozása, növekvő társadalmi szerepe. Hol tartunk most? Mi szükséges még hozzá, hogy hatékonyabbak lehessünk?)

Moderátor: Gulyás Gabriella, PIM

15:30-16:45 Beszámolók a csoportok eredményeiről

16:45-17:00 Zárás

Jelentkezési határidők:

Absztrakt leadási határidő: 2017. június 30.

Konferenciára jelentkezési határidő: 2017. szeptember 4.

További információ:

MISZNÉ KORENCHY Anikó, E-mail: mlalapitvany@gmail.com, Tel: + 36 30 2 80 72 65

Jelentkezési lap

A részvételi költség (amely magában foglalja a kávészüneteket és az ebédet, illetve a konferencia csomagot) 8.000,- /fő. („Early-bird”/korai befizetéssel jún. 30-ig: 7000 Ft/fő)

A konferencia díja befizethető a konferencia előtt átutalással az alábbi számlaszámra: 11703006-20070414 (Múzeumok és Látogatók Alapítvány) vagy a kedvezményes díj készpénzzel a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban előre egyeztetett napokon.

A jelentkezés csak a részvételi díj befizetésével válik véglegessé.

Szervezők:

Pulszky Társaság – Magyar Múzeumi Egyesület Andragógiai Tagozat

Petőfi Irodalmi Múzeum

Múzeumok és Látogatók Alapítvány