belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Pedagógiai online kiadványok

Ott lehetsz, ahol akarod! Élő történelem a múzeumban

Faár Tamara: Ott lehetsz, ahol akarod! Élő történelem a múzeumban
Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ, 2019.

A fogalmi keretek bemutatása, majd a rövid történeti és műfaji áttekintés után a szerző megvilágítja az élő történelem ismeretátadásban, múzeumpedagógiában – és andragógiában játszott szerepét, majd élő történelmi programok tervezéséhez és szervezéséhez ad praktikus segítséget (személyi, tárgy feltételek, karakterek és történet tervezése, szükséges eszközök, viseletek, demonstrációs tárgyak és műtárgymásolatok). A kiadvány hazai és nemzetközi jó gyakorlatok bemutatásával teszi plasztikusabbá a leírtakat, és igyekszik kedvet csinálni az új, innovatív módszerek kipróbálásához és az élményszerű múzeumi tanuláshoz.

tovább
 → 


Óvodások a múzeumban

Kolosai Nedda: Óvodások a múzeumban
Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ, 2019.

Miért járnak az óvodások múzeumba? Miért jó a múzeum az óvodásnak? Milyen az óvodás gyermek? Milyen a jó múzeum az óvodás gyermeknek? 

A fenti kérdésekre keres válaszokat és az óvodások múzeumi tanulásáról ad rövid, de tartalmas áttekintést a pszichológus szerző.

tovább
 → 


Digitális eszközök használata a múzeumban – Mit kezdjünk a mobilunkkal?

Ruttkay Zsófia: Digitális eszközök használata a múzeumban – Mit kezdjünk a mobilunkkal?
Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ, 2019.

A  tanulmánynak köszönhetően abba nyerhető betekintés, hogy a hordozható érintőképernyős eszközöket, vagyis a tableteket és okos telefonokat hogyan lehet kreatív és körültekintő módon felhasználni az iskolán kívüli oktatás egyik kiemelkedő terepének számító múzeumokban, első sorban az általános- és középiskolások körében.

tovább
 →