belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

A 2020. évi kutatási jelentésért ide kattintson.

Online múzeumi tartalmak a digitális oktatás támogatására (2021)

 

Online múzeumi tartalmak a digitális oktatás támogatására (2021)

 

Kutatási jelentés[1]

 

Bevezetés

A szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum igazgatósága, a Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ arra törekszik, hogy a pandémiás időszak – múzeumok és iskolák együttműködését érintő – tanulságait összegyűjtse, ez alapján pedig felkészítse a múzeumi szakembereket a pedagógusok munkájának minél hatékonyabb támogatására. 

Éppen ezért tavaly, a digitális oktatás első, teljeskörű bevezetését követően, 2020. március 19-25. között megvalósítottunk egy online felmérést a pedagógusok körében. A kutatás célja az volt, hogy feltérképezze, milyen módszerekkel tudnák a múzeumok segíteni az online tanítást elkezdő pedagógustársadalmat. Az akkori felmérés eredményei indítottak el több múzeumi kezdeményezést is, így a Múzeumi à la carte oldalt továbbfejlesztettük,[2] valamint elindítottuk az Élő történelem másként - múzeumok a virtuális térben című mintaprogramot.[3]

Fontosnak tartottuk, hogy az eddigi múzeumi és köznevelési kezdeményezéseket és eredményeket, csaknem egy év tapasztalatával újra áttekintsük, és egy, a tavalyi felméréshez képest némileg módosított kérdőívvel megkeressük ismét a hazai pedagógusokat.

 
A teljes kutatási jelentés itt tölthető le.
A kérdőív itt tekinthető meg.


[1] A kérdőív összeállításában közreműködött: Dr. Bereczki Ibolya, ágazati feladatokért felelős főigazgató-helyettes (SZNM), Nagy Magdolna, igazgató (SZNM – MOKK), Szu Annamária, fejlesztési osztályvezető (SZNM – MOKK), Pacsika Márton, kutatási és módszertani szakértő (SZNM –MOKK).

Az adatfeldolgozásban közreműködő munkatársak: Milbich Andrea, Pacsika Márton.

A jelentést készítette: Pacsika Márton.

[2] https://mokk.skanzen.hu/muzeumi-a-la-carte [letöltés ideje: 2021. 02. 11.]