belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol
Események

CSÜTÖRTÖK

17

JÚNIUS

PÉNTEK

18

JÚNIUS

SZOMBAT

19

JÚNIUS

VASÁRNAP

20

JÚNIUS

HÉTFŐ

21

JÚNIUS

KEDD

22

JÚNIUS

SZERDA

23

JÚNIUS

CSÜTÖRTÖK

24

JÚNIUS

PÉNTEK

25

JÚNIUS

SZOMBAT

26

JÚNIUS

VASÁRNAP

27

JÚNIUS

Múzeum Most! webinárium: Inkluzív múzeum: esélyegyenlőség és egyenlő esélyű hozzáférés
Múzeum Most! webinárium: Inkluzív múzeum: esélyegyenlőség és egyenlő esélyű hozzáférés

Kategóriák:webinárium

Helyszín: online térben

DÁTUM
JÚNIUS
CSÜTÖRTÖK
10

A Magyar Nemzeti Múzeum Országos Muzeológiai Módszertani és Információs Központ webinárium sorozatának júniusi alkalma.

ESEMÉNY RÉSZLETES LEÍRÁSA

A múzeum mindenkié, mégsem jut el mindenki a kiállításokra, aki szeretne. Mit tehet a múzeum azért, hogy a társadalom minél szélesebb rétegei- beleértve a fogyatékossággal élő társainkat- számára megközelíthetővé, elérhetővé váljon? Mi segíti a különböző igényű csoportok szükségleteinek minél jobb megértését, hogyan válik számukra is élménnyé a múzeumlátogatás? Múzeumok és segítő szervezetek együttműködéséről, fenntartható inkluzív stratégiákról beszélget Farkasné dr. Gönczi Rita, az NFSZK szakembere és Bakonyi Eszter, a Gödöllői Városi Múzeum igazgatója.

A ZOOM applikációban zajló webinárium időpontja: 
június 10., csütörtök, 10.00 - 12.30h

 

A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

REGISZTRÁCIÓ

forrás: OMMIK hírlevél

 

Hogyan kapcsolódik a MOKK az esélyteremtés témájához?

A témához kapcsolódóan a MOKK 2021. szeptemberében és októberében is szervez blended továbbképzéseket Esélyt a múzeummal (online) - Iskolai felzárkóztatás, tehetséggondozás, kompetenciafejlesztés múzeumi támogatása a korai iskolaelhagyók csökkentése érdekében címmel.

A MOKK fejlesztési osztályvezetője, Szu Annamária a MúzeumokMa 2020 kutatás keretében elemezte, hogy az esélyegyenlőségi témát illetően milyen tendenciák jellemzik a hazai muzeális intézményeket. A teljes publikáció itt érhető el.

Szintén a téma kapcsán jelentette meg a MOKK Esélyt a múzeummal – Hátrányos helyzetű csoportok felzárkóztatása a múzeumpedagógia eszközeivel című módszertani kézikönyvet Múzeumi iránytű sorozatának 16. köteteként, ajánlónk a kézikönyvről itt olvasható, a kötet online változata ingyenes letölthető Tudástárunkból.

A MOKK konzorciumi vezetésével megvalósított Múzeumi és könyvtári feljelsztések mindenkinek kiemelt projekt keretében 2019-2020-ban kísérleti program futott KultúrBónusz címmel, melynek az volt a célja, hogy a hátrányos helyzetű gyerekek kultúrához illetve múzeumi tudáshoz való hozzáférését növelje. Kapcsolódó videóhírlevelünk itt tekinthető meg.

Szintén a kiemelt projektnek köszönhetően valósult meg 19 adaptálható múzeumi mintaprojektek, melyek tapasztalatait Staféta füzetek online kiadványsorozatunk foglalja össze. Az esélyteremtés, hátránykompenzáció és hátrányos helyzetű iskolás csoportok múzeumi eszközökkel történő kompetenciafejlesztése több mintaprojektnek is kiemelt célja volt, így az SNI-s tanulókat bevonó Játszd el magad! Drámapedagógia a múzeumban és a My Story. Közösségi videózás a múzeumban mintaprojekteknek, de az ún. második esély iskolába járó, 16 és 22 év közötti fiatalokat megszólító Ki vagyok én? Én mondom meg! mintaprojektnek vagy az Építs közösséget! Közösségi élmény és múzeumi interpretáció mintaprojektnek is.