belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Közművelődési terület

Dudás Katalin: Statisztikai helyzetelemzés, kvalitatív és kvantitatív adatok használata projekt tervezés során

A tanulmány útmutatót nyújt a társadalomtudományi kutatáshoz, közérthetően és használhatóan megmutatja a kutatás tervezésének lépéseit, majd a kutatás végrehajtásának lépéseit. Az írás fontos része a kutatás jogszabályi hátterének és erkölcsi megalapozásának bemutatása is. A tanulmány hiánypótló írás, mivel a humán projekttervezést megalapozó praktikusan használható segédanyag ebben a formában eddig nem létezett. Világosan megmutatja a kutatási folyamat tervezésének útját, részletesen rávilágít a tervezéshez használható adatokra, azok fellelhetőségére. A tanulmány a módszertani részt követően részletesen bemutatja a közösségi művelődés helyzetét annak statisztikai adatszolgáltatására alapozva. Fontos kiegészítőként a gyakorlatban nagyon hasznos interjú forgatókönyvet és kérdőív mintát is rendelkezésre bocsát.

tovább
 → 


Tóthné Bodor Anita: Egész életre kiterjedő tanulás támogatása a közösségi művelődés eszközeivel

A tanulmány megmutatja az élethosszig tartó tanulás jellemzőit, rávilágít a tanulási folyamatok, munkanélküliég, gazdasági aktivitás közötti összefüggésekre. Statisztikai adatok elemzése során megmutatja az iskolai végzettség és munkanélküliség összefüggéseit. Európai összehasonlítással megmutatja hazánk helyzetét az élethosszig tartó tanulás tekintetében. Bemutatja a közösségi művelődés élethosszig tartó tanulással kapcsolatos szakpolitikai koncepcióját. Felhívja a figyelmet a közösségi művelődés intézményeinek egyedülálló lehetőségére és helyzetére az élethosszig tartó tanulás támogatásában, mely intézményrendszer az amely képes hatékonyan elérni a formális képzésből kimaradtakat. A tanulmány áttekintést az az uniós csatlakozás óta történt alapvető folyamatokban: bemutatja az élethosszig tartó tanulási folyamatokat támogató, alapvetően a közösségi művelődés intézményrendszerét érintő pályázatokat kezdve a HEFOP-3.5.3-as pályázattól az utóbbi évek 3-as prioritási tengelyt érintő pályázatokig, valamint az elkövetkező 2014-2020-as pályázati ciklus lehetőségeire is kitér. Ezeket követően megmutatja a közösségi művelődés egyes szintjeinek szerepét, jellegét az élethosszig tartó tanulás tekintetében. Részletesen beszámol a Nemzeti Művelődési Intézet 2013 óta megújult szerepéről, mely az települési LLL folyamatok mellett a közösségi művelődés szakmát is hatékonyan támogatja. A tanulmány foglalkozik a népfőiskolákkal, mint a felnőttképzés sajátos és adekvát megoldásokat megfogalmazó és alkalmazó intézményeivel, áttekinti ezek múltját, bemutatja jelenlegi és távlati szerepüket a felnőttképzésben és az élethosszig tartó tanulási folyamatok támogatásában.

tovább
 →