Múzeumi iránytű sorozat
Múzeumi iránytű 28.Nagy Magdolna (szerk.): Fókuszban a közönség -Útmutató a család, gyermek és iskolabarát múzeumi működéshez, a múzeumpedagógia, az önkéntesség és az IKSZ minőségmenedzsmentjéhez A minőségi szolgáltatásnyújtás alapja, hogy a múzeum meghatározza az érintetti körét, felállítson prioritásokat és készítsen tervet, hogy kinek, mit, hogyan szeretne szolgáltatni. Mindehhez ismernie kell a potenciális célcsoportjának elvárásait – az első fejezet a szegmentáláshoz és a közönség igényeinek és elvárásainak megismeréséhez nyújt segítséget. A kiadvány összefoglalja az érintett célcsoportok elégedettségének növelését célzó lépéseket, feladatokat. A családbarát, a gyermekbarát és az iskolabarát működési mód kialakításához segítenek azok a szempontok, amelyek múzeumi szakemberek, pedagógusok, óvodapedagógusok, egyetemi oktatók közreműködésével készültek. Három területnek készült el a minőségbiztosítási modellje: a múzeumpedagógiának, az iskolai közösségi szolgálat és a múzeumi önkéntesség menedzselésének. Ezek útmutatót adnak e három terület minőségközpontú működtetéséhez. |
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 27.Göndör Vera, Gregász Tibor, Kertész Zoltán: Úton a minőségmenedzsment felé - A múzeumi minőségmenedzsment-keretrendszer A Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek (EFOP 3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001) című kiemelt projekt múzeumi komponensének keretében megjelent kötetben ismertetjük a minőségmenedzsmentkeretrendszer meghatározásának kidolgozását támogató, külföldi és hazai kulturális intézményeknél végzett kutatások tapasztalatait, majd javaslatot teszünk a múzeumoknál alkalmazható, önértékelésen alapuló egységes minőségmenedzsment-keretrendszer kialakítására. |
|
tovább
→ |