Múzeumi kommunikáció az oktatás szolgálatában
Akkreditált továbbképzés múzeumi, kulturális szakembereknek
Képzés időtartama: 60 óra ( 9 nap)
Képzési hetek megoszlása:
Képzés helyszíne: Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ, (2000 Szentendre, Sztaravodai út)
A képzés célcsoportja: múzeumi és kulturális szakemberek
A képzésen résztvevők tervezett létszáma: min. 10 fő, max. 20 fő.
A képzés célja:
hallgatóink rendelkezzenek azzal a kompetenciával, melynek segítségével, új, korszerű múzeumi kommunikációt alakíthatnak ki. A tanfolyam során megismerkednek a korszerű kommunikációs eszközök használatával a gyakorlatban – különös tekintettel a múzeumok egyik célcsoportjaira, a gyerekekre és diákokra. A kulturális szakemberképzés során a hallgatók nemcsak elméleti megközelítésben foglalkoznak a múzeumi kommunikációval, de gyakorlati tanácsokat is kapnak a tervezéséhez, megvalósításához és értékeléséhez.
Tematika:
A képzés a következő modulokból épül fel:
1. Általános múzeumi kommunikáció
A tanfolyamot gyakorlattal fűszerezett elmélettel indítjuk. Ebben a részben szó lesz a médiatörvényekről, a múzeum és társadalmi környezetének kommunikációjáról, foglalkozunk a kommunikációs trendekkel, megmutatjuk, hogyan kell kommunikációs tervet készíteni és beszélünk a forrásteremtés - partnerkeresés eszközeiről.
2. Kiállítási kommunikáció és a múzeum információs rendszere
Górcső alá veszünk mindent, ami egy múzeum, egy kiállítás megítélését és pozitív fogadtatását befolyásolhatja: a kiállítások szövegétől, nyelvezetétől kezdve a környezetpszichológián át a látogatómenedzsmentig.
3. Célcsoport szerinti kommunikáció
Végigvesszük a különböző korosztályok sajátosságait a múzeumi kommunikáció szempontjából (az óvodásoktól kezdve a 60 + korosztályig) számos példával, és a múzeumok jó gyakorlataival kiegészítve.
4. Marketing, PR és belső kommunikáció
Rávilágítunk a belső kommunikáció és a múzeumi PR összefüggésére. Elmondjuk, hogy mi kell ahhoz, hogy az újságírók érdeklődését felkeltse egy esemény, mitől lehet hatékony a múzeumi PR tevékenység - mindezt médiaszereplési gyakorlattal fűszerezve.
5. Múzeumi online kommunikáció
Ma már minden múzeumnak van weboldala. De vajon azt hányan tudják, hogyan lehet az internet segítségével elérni, hogy több látogató jöjjön a múzeumba? Tudjuk, hogy sok múzeumnak szűkösek az anyagi lehetőségei, ezért azt is elmondjuk, hogyan lehet pénz nélkül növelni az internetes jelenlétet. Beavatjuk továbbá hallgatóinkat a közösségi média rejtelmeibe, megtanítjuk őket microsite-ot készíteni, honlapot optimalizálni, és megmutatjuk, hogy a "Prezi" miként használható egy kevésbé korszerű hanlap tartalmának érdekesebbé tételére. Szó lesz virtuális kiállításokról, és új témaként napjaink korszerű képzési formája az e-learning is megjelenik: bemutatásán túl tippeket is adunk lehetséges múzeumi alkalmazásához.
ÚJDONSÁG! A Múzeumi online kommunikáció modul külön is elvégezhető.
Részletek itt olvashatók.
Jelentkezés módja:
Az akkreditált továbbképzéssel kapcsolatban érdeklődni lehet Andrikó Katalin oktatási referensnél.
A jelentkezéshez szükséges dokumentumok innen tölthetőek le.
Jelentkezési határidő:
A jelentkezést Andrikó Katalin oktatási referens részére kérjük elküldeni e-mailben (WORD formátumban) és postán is (!)
E-mail cím: andriko.katalin@sznm.hu
Levelezési cím: Szabadtéri Néprajzi Múzeum, Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ
2001 Szentendre Pf. 63.
Telefon: 26- 502-597, mobil: 06 30-411-4936
Részvételi díj: 120 000 Ft/fő
Részvételi díj tartalmazza:
1. a képzés díját
Étkezés igénybevétele esetén a részvételi díj összegét a képzési díj és az étkezés költségei együttesen alkotják. Az étkezés igénybevételét minden esetben javasoljuk a jelentkezőknek, mivel a legközelebbi étkezési lehetőség kb. 4 km-re található a Múzeumtól.
Oktatóink: