belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Damjanich János Múzeum:

A program úgynevezett "mintaprojektként" jött létre. Elsődleges célkitűzése a pályaorientáció elősegítése volt a középsikolások, illetve fiatal felnnőttek számára. (különös tekintettel a kiállításrendező, restaurátor, múzeumpedagógus szakágakra.) Emellett a másik súlypont a 18-25 éves korosztály érdeklődésének nagyobb irányú felkeltésére és a múzeumba való bevonzására irányult. Az egyik szolnoki szakközépiskola végzős, 14. évfolyamos dekoratőr csoportjával kezdtünk hozzá céljaink megvalósításához. A diákok elméleti és gyakorlati oktatás keretében ismerkedtek meg a múzeummal, illetve a múzeumban zajló munkával.

A tartalmi egységek a következők voltak:

I. A múzeumi tér megismertetése - állandó kiállítások bemutatássa

II. A múzeum, mint reprezentatív tér: időszaki kiállítások rendezése

III. Tárgyi rendszerek megismertetése és használata, megelőző műtárgyvédelem

IV. Művészettörténeti ismeretek

V. Múzeumpedagógia, Közönségkapcsolat

 

A Magyar Vidéki Múzeumok Szövetsége által felajánlott Múzeumpedagógiai különdíjban részesült

LAUDÁCIÓ

"A múzeumi munka megismertetésére, megszerettetésére alakult ez az egyedülálló mintaprojekt: pályaorientációs céllal a középiskolásokat és fiatal felnőtteket célozza meg, különös tekintettel a kiállításrendező, restaurátor, múzeumpedagógus szakágakra.

A program erőssége, hogy komplex módon, kooperatív módszerekkel valósítja meg az ismeretátadást először az elméleti anyag megbeszélésével, majd a múzeumi gyűjteményre alapozva a gyakorlatban történő alkalmazással, de kifejezetten a tanulók kreativitására építve. A szakképzési pályaorientációban kiemelten fontos, hogy a tanulók nem a formális keretek között, hanem élményszerűen alkotva a múzeumi környezetben ismerkedjenek meg a szakma fortélyaival, ezzel inspirálva őket a múzeumi közegben való elhelyezkedésre."

(írta: Ringert Csaba)

Fotó: DJM