A 2021. évi tavaszi számhoz a kéziratok benyújtásának határideje: 2021. március 31. |
Megjelent a Tudásmenedzsment folyóirat 2020. évi összevont száma
A 2020. évi összevont szám mintegy 25 tanulmányának szerzői között a PTE több karának kollégái mellett az ELTE, a Széchenyi István Egyetemésa Gál Ferenc Egyetem oktatóit is üdvözölhetjük, továbbá a folyóirat jelen számában számos, különböző tudományos,oktatási, illetve kulturális, közgyűjteményi intézményben dolgozó szakember tanulmányán kívül több doktorandusz, valamint MA-tanulmányait folytató hallgató írását is olvashatjuk.
Az aktuális szám elérhetősége:
https://journals.lib.pte.hu/index.php/tm
TARTALOM
Köszöntő
Humánerőforrás-gazdálkodás, munkaerőpiac, közgazdaságtan
Kína útja a szegénységi csapdán át a közepes jövedelmű országok csapdájáig
Szekszárd város arculat alakításának kihívásai
Egy megyeszékhely adottságai — versenykörkép
HR reflexiók a pandémiás helyzetkezelés tükrében – Az első hullám tanulságai
Elégedettségi mérési módszerek jelentősége a közgazdasági szektorban
Kultúrtörténet, kultúratudományok, művelődéspolitika
Királytükörtől a zsarnokig: a Titus kegyelme kortárs értelmezései
Arany János útja a nagy-kőrösi katedráig – Tanuló és tanító évek 1817–1851 között a források tükrében
A pécsi bányavidék elemi iskoláinak hálózati rendszere 1856 és 1944 között
A Nyitott ház mozgalom. A közösségi művelődés szemléleti változásainak társadalmi és kultúrpolitikai közege a Kádár-korszakban
Populista aspektusok a politikai beszédekben. Az „én” és a „mi” személyes névmások használata 20. századi diktátorok retorikájában
Lévai - Egy különös történet a bonyolult XX. századból
Az állampolgárság elvesztett átmeneti rítusa
Sémák és újítások: a kultúra finanszírozási helyzete a 21. század eleji Magyarországon I. (2000-2010)
Az első rendszeres légijárat Budapest-Pécs között a helyi sajtó tükrében
Neveléstudomány és pedagógiai pszichológia
Az olasz nyelvkönyvek elemzése a fordítási feladatok tükrében, történeti kitekintéssel:
Fest Aladár olasz nyelvtan. Olvasmányok és társalgások alapján. Honti Rezső: Olasz nyelvkönyv. Tóth László: Olasz nyelvkönyv
A tanító szakos hallgatók IKT ismeretei a matematika oktatásában
Kulturális sokszínűség az oktatásban
Franciska Hornyák-Kövi
Bizalom: emberség és tágasság
Iskolapszichológusi reflexiók egy elméleti problémára
A pályaválasztás és a pályaorientáció kihívásai – az önismeret és a motiváció fontossága
Információs műveltség és könyvtártudomány
Torzuló valóság a virtuális térben. Az álhírek és veszélyei
Ne csak nézz, láss is! – Segédeszköz és módszer az információs- és médiaműveltség oktatásához
Mindent a szemnek, semmit a szájnak? A média hatása gasztronómiánkra
A „Nagy Testvér figyel! – Szabadulj ki a könyvtárból!” program megvalósulása és eredményei
Fekete Csönd: Irodalom-népszerűsítő szabadulószoba