Kurta Mihály: Múzeumandragógia reziliencia – Szakandragógia-történeti visszatekintés
Múzeumandragógia reziliencia – Szakandragógia-történeti visszatekintés (2023)" címmel a PT-MME Múzeumandragógiai Tagozata honlapján itt érhető el Kurta Mihálynak, a hazai múzeumandragógiai mozgalom életre hívójának új tanulmánya:
Összefoglalás:
A múzeumandragógia sikeresen adaptálódott a kortárs muzeológia teóriájába, praxisába, hozzátéve azt, hogy a múzeumi szakemberek mellett az egyetemek, főiskolák oktatói, kutatói rendkívül aktív ihletettséggel, empátiával, releváns tudásgyarapítással segítették a múzeumandragógiai diszciplínának térhódítását/stabilizálását Magyarországon.
Nemzetközivé szélesedő konferenciáink pedig az európai/globális kulturális és örökségparadigmák integrálásával, új koncepcionilis kultúraközvetítési nézőpontot fókuszált a hazai muzeológia világába, animálva ennek lényegeként, a múzeumtudományi paradigmaváltás szükségszerűségét (is).
Rengeteg szakmai, szervezeti, strukturális akadályelhárítási feladattal kellett/kell küzdeni, említve csak két példát: a magyarországi állami támogatásnak a megszüntetését az andragógiai képzésben, vagy az andragógia, a szakandragogiák (közöttük természetesen a múzeumandragógia) diszciplínáris relevanciáinak tagadása.
Kimondhatjuk, hogy a működő elmélet, módszertan, gyakorlat alapján a múzeumandragógia reziliens annak ellenére is, hogy ma még hihetetlennek tűnik, de víziónk lényege szerint: a múzeumandragógia diszciplína a jövő professziója lehet a magyar/európai/globális múzeumi/örökségközvetítési térben egyaránt.
Kulcsszavak: Lifelong-Learning; múzeumandragógia; tanulási folyamat; reziliencia
Kapcsolódó cikkek | |||
A PT-MME Múzeumandragógiai Tagozata honlapjának „Tudástér” rovata további tanulmányokkal |