Erasmus+ pályázati információs napok a felnőtt tanulási szektorban
A Tempus Közalapítvány a sikeres pályázás érdekében augusztusban ingyenes információs napokat szervez online formában, melyre minden leendő pályázót szeretettel vár:
A Kis léptékű partnerségek pályázattípus (KA210) kapcsán 2024. augusztus 29-én tartanak online információs napot: További információ és regisztráció
Jelentkezési határidő: 2024. augusztus 27. 23:59
A Rövid futamidejű mobilitási projektek (KA122-ADU) pályázattípushoz kapcsolódóan 2024. augusztus 30-án tartanak webináriumot. További információ és regisztráció
Jelentkezési határidő: 2024. augusztus 29., 12:00
A további információs napok dátumai és a regisztráció kapcsán érdemes figyelemmel kísérni az erasmusplusz.hu/erasmus_rendezvenyek oldalt, illetve feliratkozni a hírlevelükre!
Miről szól az Erasmus+ program és hogyan kapcsolódik a felnőtt tanuláshoz?
Az Erasmus+ az Európai Unió oktatást, képzést, ifjúságügyet és sportot támogató programja, amelyre pályázatot intézmények, szervezetek nyújthatnak be, az egyéni részvétel pedig ezeken keresztül valósulhat meg.
A felnőtt tanulási szektor célja a felnőtt tanulók alap- és kulcskompetenciáinak fejlesztése, valamint a felnőttoktatók szakmai fejlődésének támogatása. Mindez nemzetközi környezetben valósul meg, annak érdekében, hogy Európa-szerte javuljon a felnőtt tanulás színvonala. A program elősegíti, hogy szoros kapcsolat épüljön ki az oktatás és képzés, illetve a munka világa között.
Mit jelent az, hogy felnőtt tanulás?
Az európai uniós megközelítés némileg különbözik a hazai értelmezéstől. Azért, hogy segítsünk különbséget tenni, az Erasmus+ program esetében a felnőttoktatás helyett inkább a felnőttkori tanulás vagy felnőtt tanulás megnevezést használjuk. Ide soroljuk az alapkészségek oktatását tankötelezettségi kor felett, iskolarendszerű felnőttoktatás keretében, illetve az iskolarendszeren kívüli felnőttképzést, ami lehet általános készségek, nyelvi vagy informatikai kompetenciák, kulcskompetenciák fejlesztése, személyiségfejlesztő tréningek, érzékenyítő képzések, stb. tehát minden olyan program, amely a felnőttek általános kompetenciáinak, műveltségének fejlesztését szolgálja és nem minősül szakképzésnek.
Kiket tekinthetünk felnőtt tanulóknak?
Felnőtt tanuló lehet például az, aki már nem tanköteles korú, tankötelezettsége idejében elhagyta az iskolarendszert és most újra az iskolapadba ül, hogy befejezze az általános iskolát vagy megszerezze az érettségit, vagy akár az idősebb korosztály azon tagjai, akik klubfoglalkozások alkalmával sajátítják el a számítógép-használat fortélyait, de lehetnek felnőtt tanulók azok a felnőttek is, akik életvezetést vagy önismeretet fejlesztenek. Ezekben a példákban a tanulócsoportok elsősorban életminőségük javítása érdekében, érdeklődésük okán tanulnak, egyikük sem vállal majd munkát a megszerzett tudása által.
Nem vagyunk felnőttképző intézmény, így is pályázhatunk a felnőtt tanulásban?
Azt, hogy egy pályázat mikor adható be felnőtt tanulási területen, nem kizárólag a részt vevő intézmények típusa határozza meg, hanem érdemes feltenni a kérdést, hogy kinek, mit és milyen céllal oktatunk majd? Amennyiben nem egyértelmű a válasz, érdemes konzultálni a Tempus Közalapítvány munkatársaival, akik segítenek a döntésben.
|
|
|||
|