belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Dobó István Vármúzeum: Játsszuk el! Négypróbás ovimúzeum

A Négypróbás ovimúzeum a nonformális tanulás formáját felhasználva, változatos múzeumpedagógiai módszerekkel, a játékkal, mint a kisgyermekek legfontosabb és legfejlesztőbb tevékenységével a múzeumban folyó munkát, a múzeumot, mint izgalmas helyszínt, a műtárgyak érdekes világát, a kiállításokat mutatja meg. A program hozzájárul az óvoda egyik alapvető funkciójához úgy (nevelő, személyiségfejlesztő funkció), hogy szokatlan, izgalmas, motiváló környezetet és foglalkozásokat biztosít az alapvető nevelési feladatok ellátásához.

A Négypróbás ovimúzeumban négy különböző témában dolgozzuk fel a múzeum világát.

Központi szerepet kap a foglalkozások során a cselekvés illetve a dramatikus cselekvés. (Játék, szerepjáték.)A bábjáték, a vitézi próba, a régészkedés során az adott történelmi korba és szituációba csöppennek a gyerekek, képzeletbeli világot építhetnek fel, és abban valós problémákkal találkozhatnak, amelyek megoldása, feldolgozása során ismeretet, tudást szerezhetnek. Legtöbbször a felfedezést alkalmazzuk, mint a szokatlan környezet és valóság megismerésének leghatékonyabb módszerét. A kiállításokat megtervezett útvonalon, kérdésekkel, játékokkal vesszük birtokba, feladványokkal tarkítva járjuk be, konkrétan ráirányítva a gyerekek figyelmét az adott műtárgyakra, a feldolgozásra váró eseményekre, így segítve az elmélyülést. Az ismeretek rögzítése tárgyalkotó műhelymunkával történik, ahol nem csak a cselekvés, a munka, hanem az irányított beszélgetés is segíti az ismeretek elmélyítését.