A témához ajánljuk: Bagyó Kinga - Pálfi Sarolta - Szu Annamária - Török Petra: Műhelytitkok. A múzeumi projektszimulációtól az esettanulmányig. Múzeumi iránytű 9. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. |
Mintaprojektek a Múzeumok Mindenkinek Program (MMP) keretében
TÁMOP 3.2.8/08/B. kódszámon megjelent "Múzeumok Mindenkinek" Program - Múzeumok oktatási-képzési szerepének erősítése címmel kiírásra került pályázat kapcsán az érdeklődő intézmények számára szeretnénk megkönnyíteni és modellezni a pályázás egész folyamatát az ötlet felmerülésétől a pályázati dokumentáció teljes körű összeállításáig. Úgy véljük, hogy a legcélszerűbb gyakorlati keretek között megismertetni, megértetni a múzeumi munkatársakkal a projekttervezés és projektmenedzsment, pénzügyi tervezés és lebonyolítás, pályázatírás, közbeszerzések, projekt megvalósítás és kommunikáció lépéseit.
Az alább felsorolt helyszíneken projekt-szimulációs műhelymunkák keretében 10 kisméretű mintaprojekt tervezése és megvalósítása történik meg, amelyek amellett, hogy segítséget adnak a pályázatok megírásához és beadásához, egyben hozzájárulnak az MMP kiemelt projektben (TÁMOP 3.2.8/08/A.) alkalmazott módszertanok didaktikai alkalmazásának elterjesztéséhez is.
A projekt szimuláció lépései: projekttervezés, projekt adminisztráció, múzeumpedagógia, disszemináció, pénzügyi elszámolás, monitoring feladatok. A műhelymunkák keretében született multiplikálható mintaprojekteket, és a kapcsolódó összes dokumentumot, jelen menüpontban folyamatosan bővítve közzétesszük.
Török Petra
vezető tanácsos
petra.torok@okm.gov.hu
TÁMOP - 3.2.8/08/B - Az első mintaprojekt pályázati dokumentációs csomag:
2009. március 17-étől a Szabadtéri Néprajzi Múzeum- Múzeumi Oktatási és Képzési Központjának honlapján hozzáférhető lesz a TÁMOP - 3.2.8/08/A - "Múzeumok Mindenkinek Program - Múzeumok oktatási és képzési szerepének erősítése - Központi módszertani fejlesztés" keretében 10 helyszínen lezajlott TÁMOP - 3.2.8/08/B pályázati folyamatot szimuláló műhelymunkák során elkészült első pályázati dokumentációs csomag.
A szimulált pályázati dokumentáció áttanulmányozása hasznos segítséget adhat a muzeális intézményeknek lehetővé téve, hogy saját TÁMOP - 3.2.8/08/B pályázatuk megírása során elkerüljék a dokumentációkban gyakran felbukkanó szakmai és pénzügyi, illetve egyéb hibákat, egyben megóvja őket a formailag hibás pályázati csomagok beadásától.
A hozzáférhetővé váló mintaprojekt:
KI MIT TUD A MÚZEUMBAN? ÉS TE? MÁSKÉPP? - "A felnőttlét szerepeire felkészítő" múzeumpedagógiai foglalkozások
(Beadó: Szabadtéri Néprajzi Múzeum)
Felhívjuk figyelmüket, hogy a szimulált dokumentáció egy konkrét muzeális intézmény (SZNM) tervezett fejlesztéséhez kapcsolódik, figyelembe veszi a múzeum múzeumpedagógiai-közművelődési stratégiáját, fennálló intézményi-szervezeti és pénzügyi viszonyait, ezért a pályázati dokumentáció tartalmi és pénzügyi elemeinek átemeléséből származó hibákért felelőséget nem vállalunk.
További mintaprojektek:
Élet és élmény a Duna mentén. Intercisa Múzeum, Dunaújváros
Játékot, zenét, örömöt. Szórakaténusz Játékmúzeum, Kecskemét
A magyar nyelv és irodalom élményszerű oktatása múzeumi környezetben. Magyar Nyelv Múzeuma, Széphalom
Német nyelvoktatás a Völgységi Múzeumban, Bonyhád
A kulturális örökség iskolája. Vasvári Múzeum és Domonkos Kolostor
Múzeumi mesék – pedagógiai módszerek hasznosítása a Déri Múzeum állandó kiállításaiban, Debrecen
Múzeumi órarend. Jósa András Múzeum, Nyíregyháza
Múzeumpedagógiai foglalkozások. Munkácsy Mihály Múzeum, Békéscsaba
Fertőszéplaki Tájházak oktatási szerepének erősítése – múzeumpedagógia. Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat Általános Művelődési Központ, Fertőd
A mintaprojektekről a Múzeumi Iránytű 9. Bagyó Kinga - Pálfi Sarolta - Szu Annamária - Török Petra: Műhelytitkok. A múzeumi projektszimulációtól az esettanulmányig című kötetben olvashatnak.
Hasznos dokumentumok a TÁMOP 3.2.8/B pályázat megírásához:
- TÁMOP 3.2.8/B pályázati adatlapja (DOC)
- Nemzeti Alaptanterv /NAT/ (PDF)
Forrás: www.mek.hu - A koherens és átfogó egész életen át tartó tanulás stratégiája /LLL/ (PDF),
3. pont 8-13. old
Forrás: www.okm.gov.hu - Az informális és nem-formális keretek között szerzett tudás elismertetése /többek között az LLL-ről/ (PDF)
Forrás: www.okm.gov.hu - A fejlesztés célcsoportjainak definícióját segítő táblázat (DOC)
- Fenntartói nyilatkozat-minta (DOC)
Forrás: OKM - Fiktív árajánlat minta szolgáltatásra (DOC)
Forrás: SZNM-MOKK - A minta formailag az összes kötelező elemet tartalmazza, ám a többi információ természetesen fiktív, tehát nem tekinthető viszonyítási alapnak! - Fiktív árajánlat minta eszközbeszerzésre (DOC)
Forrás: SZNM-MOKK
A minta formailag az összes kötelező elemet tartalmazza, ám a többi információ természetesen fiktív, tehát nem tekinthető viszonyítási alapnak (pl. az egységárak)! - Állásfoglalás a közoktatásban tanuló diákok múzeumlátogatásáról (DOC)
Forrás: OKM - ÚJ! - Hogyan kerüljük el a hiánypótlás nélküli elutasítást? - Formai tanácsok a TÁMOP - 3.2.8/08/B és TÁMOP - 3.2.8/08/B/KMR beadásához (DOC)