belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

A témához ajánljuk:

Bagyó Kinga - Pálfi Sarolta - Szu Annamária - Török Petra: Műhelytitkok. A múzeumi projektszimulációtól az esettanulmányig. Múzeumi iránytű 9. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010.

Mintaprojektek a Múzeumok Mindenkinek Program (MMP) keretében

 

 

 

 

 

 

TÁMOP 3.2.8/08/B. kódszámon megjelent "Múzeumok Mindenkinek" Program - Múzeumok oktatási-képzési szerepének erősítése címmel kiírásra került pályázat kapcsán az érdeklődő intézmények számára szeretnénk megkönnyíteni és modellezni a pályázás egész folyamatát az ötlet felmerülésétől a pályázati dokumentáció teljes körű összeállításáig. Úgy véljük, hogy a legcélszerűbb gyakorlati keretek között megismertetni, megértetni a múzeumi munkatársakkal a projekttervezés és projektmenedzsment, pénzügyi tervezés és lebonyolítás, pályázatírás, közbeszerzések, projekt megvalósítás és kommunikáció lépéseit.

Az alább felsorolt helyszíneken projekt-szimulációs műhelymunkák keretében 10 kisméretű mintaprojekt tervezése és megvalósítása történik meg, amelyek amellett, hogy segítséget adnak a pályázatok megírásához és beadásához, egyben hozzájárulnak az MMP kiemelt projektben (TÁMOP 3.2.8/08/A.) alkalmazott módszertanok didaktikai alkalmazásának elterjesztéséhez is.

A projekt szimuláció lépései: projekttervezés, projekt adminisztráció, múzeumpedagógia, disszemináció, pénzügyi elszámolás, monitoring feladatok. A műhelymunkák keretében született multiplikálható mintaprojekteket, és a kapcsolódó összes dokumentumot, jelen menüpontban folyamatosan bővítve közzétesszük.

Török Petra
vezető tanácsos
petra.torok@okm.gov.hu

 

TÁMOP - 3.2.8/08/B - Az első mintaprojekt pályázati dokumentációs csomag:

2009. március 17-étől a Szabadtéri Néprajzi Múzeum- Múzeumi Oktatási és Képzési Központjának honlapján hozzáférhető lesz a TÁMOP - 3.2.8/08/A - "Múzeumok Mindenkinek Program - Múzeumok oktatási és képzési szerepének erősítése - Központi módszertani fejlesztés" keretében 10 helyszínen lezajlott TÁMOP - 3.2.8/08/B pályázati folyamatot szimuláló műhelymunkák során elkészült első pályázati dokumentációs csomag.

A szimulált pályázati dokumentáció áttanulmányozása hasznos segítséget adhat a muzeális intézményeknek lehetővé téve, hogy saját TÁMOP - 3.2.8/08/B pályázatuk megírása során elkerüljék a dokumentációkban gyakran felbukkanó szakmai és pénzügyi, illetve egyéb hibákat, egyben megóvja őket a formailag hibás pályázati csomagok beadásától.

 

A hozzáférhetővé váló mintaprojekt:

KI MIT TUD A MÚZEUMBAN? ÉS TE? MÁSKÉPP? - "A felnőttlét szerepeire felkészítő" múzeumpedagógiai foglalkozások
(Beadó: Szabadtéri Néprajzi Múzeum)

Felhívjuk figyelmüket, hogy a szimulált dokumentáció egy konkrét muzeális intézmény (SZNM) tervezett fejlesztéséhez kapcsolódik, figyelembe veszi a múzeum múzeumpedagógiai-közművelődési stratégiáját, fennálló intézményi-szervezeti és pénzügyi viszonyait, ezért a pályázati dokumentáció tartalmi és pénzügyi elemeinek átemeléséből származó hibákért felelőséget nem vállalunk.

További mintaprojektek:

Élet és élmény a Duna mentén. Intercisa Múzeum, Dunaújváros
Játékot, zenét, örömöt. Szórakaténusz Játékmúzeum, Kecskemét
A magyar nyelv és irodalom élményszerű oktatása múzeumi környezetben. Magyar Nyelv Múzeuma, Széphalom
Német nyelvoktatás a Völgységi Múzeumban, Bonyhád
A kulturális örökség iskolája. Vasvári Múzeum és Domonkos Kolostor
Múzeumi mesék – pedagógiai módszerek hasznosítása a Déri Múzeum állandó kiállításaiban, Debrecen
Múzeumi órarend. Jósa András Múzeum, Nyíregyháza
Múzeumpedagógiai foglalkozások. Munkácsy Mihály Múzeum, Békéscsaba
Fertőszéplaki Tájházak oktatási szerepének erősítése – múzeumpedagógia. Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat Általános Művelődési Központ, Fertőd

A mintaprojektekről a Múzeumi Iránytű 9. Bagyó Kinga - Pálfi Sarolta - Szu Annamária - Török Petra: Műhelytitkok. A múzeumi projektszimulációtól az esettanulmányig című kötetben olvashatnak.

 

Hasznos dokumentumok a TÁMOP 3.2.8/B pályázat megírásához: