Múzeumi iránytű sorozat
ImpresszumFelelős kiadó: Dr. Cseri Miklós főigazgató Kiadja: Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ, 2000 Szentendre, Sztravodai út 75. Postacím: 2001 Szentendre, Pf. 63. Nyomdai kiadványsorozat ISSN száma: 2060-9957 Elektronikus kiadványsorozat ISSN száma: ISSN 2559-9402 Sorozatszerkesztők: Múzeumi iránytű 1-11 kötetek: Dr. Bereczki Ibolya, Káldy Mária, Sághi Ilona Múzeumi iránytű 12-29 kötetek: Dr. Bereczki Ibolya, Nagy Magdolna |
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 32. / Museum Compass 32.Megjelent a Múzeumi iránytű kiadványsorozat legfrissebb száma, melyet a MOKK a Határokon átívelő partnerség építése a jövő múzeumaiért projekt keretében adott közre angol nyelven. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg 2021. március 1. és 2022 június 30. között a MOKK konzorciumi vezetésével.
|
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 31/2Koltai Zsuzsa - Reisz Terézia - Kocsis Mihály: Múzeumpedagógiai mintaprojektek. Eredményességvizsgálat és együttműködés a felsőoktatással. Kutatási jelentés II. Múzeumi iránytű 31/2. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ, 2021. 191 p. Megjelent a Múzeumi iránytű 31. számának 2. kötete, amely a múzeumok és a felsőoktatás kapcsolatát vizsgáló országos kutatás múzeumpedagógiai mintaprojektekre vonatkozó vizsgálati eredményét mutatja be. A Múzeumi iránytű 31/2. száma Múzeumpedagógiai mintaprojektek – Eredményességvizsgálat és együttműködés a felsőoktatással Kutatási jelentés II. címen jelent meg. A mintaprojektek vizsgálatát a MOKK felkérésére Koltai Zsuzsa, a Pécsi Tudományegyetem adjunktusa és kutatócsapata végezte. |
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 31/1Nagy Magdolna - Pacsika Márton - Szu Annamária: Múzeum és felsőoktatás. Kutatási jelentés I. A múzeumok és a felsőoktatás kapcsolatát vizsgáló és a MOKK vezetésével 2021-ben végzett országos kutatás eredményeit összefoglaló kiadvány két kötetben jelent meg. A Múzeumi iránytű 31/1. száma, amely a Múzeum és felsőoktatás. Kutatási jelentés I. címet viseli, a múzeumok és a Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek című projekt keretében megvalósított múzeumpedagógiai mintaprojektekben nem szereplő felsőoktatási intézmények kapcsolatát feltáró kutatás eredényeit mutatja be. A kutatást a MOKK munkatársai végezték. A Múzeumi iránytű 31/2. száma Múzeumpedagógiai mintaprojektek – Eredményességvizsgálat és együttműködés a felsőoktatással Kutatási jelentés II. címmel jelent meg. A mintaprojektek vizsgálatát a MOKK felkérésére Koltai Zsuzsa, a Pécsi Tudományegyetem adjunktusa és kutatócsapata végezte. |
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 30.Kajári Gabi - Pacsika Márton (szerk): Távol is közel...Múzeumok Őszi Fesztiválja minden körülmények között. Múzeumi iránytű 30. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ, 2021. 320 p. Megjelent a Múzeumi iránytű kiadványsorozat 30., jubileumi kötete Távol is közel... Múzeumok Őszi Fesztiválja minden körülmények között címmel. |
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 29.Bereczki Ibolya, Nagy Magdolna (szerk.): Érték, hatás, változás. Írások A mi múzeumunk kiemelt projekt eredményeiről A tanulmányok a Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek (EFOP 3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001) című kiemelt projekt múzeumi komponensének legfontosabb kutatási és módszertani eredményeit adják közre. A kiadványt azzal a nem titkolt céllal készítettük, hogy a projekt tevékenységeinek, eredményeinek megismerését, majd gyakorlati alkalmazását ösztönözzük a projekt lezárulását követően is.
|
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 28.Nagy Magdolna (szerk.): Fókuszban a közönség -Útmutató a család, gyermek és iskolabarát múzeumi működéshez, a múzeumpedagógia, az önkéntesség és az IKSZ minőségmenedzsmentjéhez A minőségi szolgáltatásnyújtás alapja, hogy a múzeum meghatározza az érintetti körét, felállítson prioritásokat és készítsen tervet, hogy kinek, mit, hogyan szeretne szolgáltatni. Mindehhez ismernie kell a potenciális célcsoportjának elvárásait – az első fejezet a szegmentáláshoz és a közönség igényeinek és elvárásainak megismeréséhez nyújt segítséget. A kiadvány összefoglalja az érintett célcsoportok elégedettségének növelését célzó lépéseket, feladatokat. A családbarát, a gyermekbarát és az iskolabarát működési mód kialakításához segítenek azok a szempontok, amelyek múzeumi szakemberek, pedagógusok, óvodapedagógusok, egyetemi oktatók közreműködésével készültek. Három területnek készült el a minőségbiztosítási modellje: a múzeumpedagógiának, az iskolai közösségi szolgálat és a múzeumi önkéntesség menedzselésének. Ezek útmutatót adnak e három terület minőségközpontú működtetéséhez. |
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 27.Göndör Vera, Gregász Tibor, Kertész Zoltán: Úton a minőségmenedzsment felé - A múzeumi minőségmenedzsment-keretrendszer A Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek (EFOP 3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001) című kiemelt projekt múzeumi komponensének keretében megjelent kötetben ismertetjük a minőségmenedzsmentkeretrendszer meghatározásának kidolgozását támogató, külföldi és hazai kulturális intézményeknél végzett kutatások tapasztalatait, majd javaslatot teszünk a múzeumoknál alkalmazható, önértékelésen alapuló egységes minőségmenedzsment-keretrendszer kialakítására. |
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 26.Káldy Mária (szerk.): Új munkatársként a múzeumban Múzeumi iránytű 26. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ, 2020. A Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek (EFOP 3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001) című kiemelt projekt múzeumi komponensének keretében megjelent kiadvány útmutató a pályakezdők és a nem múzeumi területről érkező új munkatársak számára, hogy eligazodjanak a múzeumok világában, ezzel is támogatva gyorsabb beilleszkedésüket. Az olvasó átfogó képet kap a múzeumok egyetemes és hazai történetéről, bepillantást nyer a jövő múzeumával kapcsolatos elképzelésekről, megismerheti többek között a magyar múzeumi rendszert, s a működés jellemző területeit: gyűjtemények, állományvédelem, tudományos kutatás, kiállítások, ismeretátadás, interpretáció, múzeumi szolgáltatások, múzeumi marketing, kommunikáció, frontvonalmenedzsment. A kiadvány utolsó fejezete egy, a múzeumi területen ma még újdonságnak számító témával, az emberi erőforrás menedzsmenttel foglalkozik, mely segítséget nyújthat a múzeumok vezetőinek, illetve az új munkatársak kiválasztását, beilleszkedésének irányítását, mentorálását végzők számára. |
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 25.Bereczki Ibolya - Nagy Magdolna (szerk.): Élmény és tudás 2019 Múzeumi iránytű 25. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ, 2020. A Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek (EFOP 3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001) című kiemelt projekt múzeumi komponensének keretében megjelent kiadványban Kárpáti Andrea Múzeumok változásban: a múzeumi szakembereket és a múzeumpedagógia helyzetét vizsgáló 2008-2009-es és 2017-es kutatások összehasonlítása című tanulmánya a 2008-2009-ben lefolytatott kutatások hasonlítja össze a 2017-ben végzett kutatásokkal két témakörben: a 2017-ben végzett Múzeumpedagógia Magyarországon 2019 kutatást a 2009-ben végzett Múzeumpedagógia Magyarországon 2008-2009 kutatással, és a Múzeumi szakemberek 2017 kutatást a 2010-ben végzett Múzeumi szakemberek a közoktatás szolgálatában című kutatással. Szu Annamária Múzeumi szakemberek és múzeumpedagógia az országos statisztikákban című tanulmánya pedig felvázolja azokat a folyamatokat, amelyek jelentős hatással voltak a magyar múzeumok fejlődédére a két vizsgálat között eltelt időszakban, így teljessé téve azt a képet, amely a kutatások eredményei és következtetései alapján kirajzolódik. |
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 24.Pacsika Márton (szerk.): Digitális múzeumi tartalmak a köznevelés szolgálatában Múzeumi iránytű 24. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ, 2020. A Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek (EFOP 3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001) című kiemelt projekt múzeumi komponensének keretében megjelent kiadvány a digitális múzeumi tartalmak köznevelési célú fejlesztésével és felhasználásával kapcsolatban nyújt módszertani támogatást. Segít eligazodni a témában releváns hazai és nemzetközi folyamatok, kutatások és jó gyakorlatok között, különös tekintettel a digitális platformok és eszközök, pedagógiai segédanyagok és applikációk múzeumi felhasználását illetően. |
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 23.Berecki Ibolya - Népessy Noémi (szerk.): Modern múzeumi interpretáció módszertana Múzeumi iránytű 23. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ, 2020. A Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek (EFOP 3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001) című kiemelt projekt múzeumi komponensének keretében megjelent kiadványban olvasható tanulmányok összefoglalják a modern múzeumi interpretáció legfontosabb elméleti vonatkozásait és jelenkori trendjeit, választ keresnek a kurátor szerepkörére, a múzeumi együttműködések formáira egy kiállítás – mint a legfontosabb interpretációs forma – létrehozása és működtetése során. Bemutatják azt is, hogy a múzeumpedagógusok milyen módon kapcsolódhatnak be egy kiállítás tervezési és megvalósítási folyamatába. Az írások szólnak a módszertani fejlesztés legfontosabb területeiről, így a múzeumi terek és kiállítási installációk szerepéről, a látogatók igényeinek megismeréséről és bevonásának lehetséges formáiról, valamint az IKT eszközök alkalmazásáról is. A kötetet egy új múzeumi interpretációs módszertan előfutáraként nyújtjuk át olvasóinknak. |
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 22.Arapovics Mária, Bereczki Ibolya, Nagy Magdolna (szerk.): A múzeumi terület kutatói szemmel A múzeumi terület kutatói szemmel című kötetben olvashatóak mindazon kutatások múzeumi területre vonatkozó eredményei, amelyek a Cselekvő közösségek – aktív közösségi szerepvállalás európai uniós projekt keretein belül születtek. A kutatásokról |
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 21.Arapovics Mária, Bereczki Ibolya, Nagy Magdolna (szerk.): Közösségi alapú működés a múzeumokban A társadalmiasított működésért 16 intézmény kapta meg 2019-ben a Múzeumok Majálisán a Közösségi Múzeum elismerést. Az elismerésben részesült intézmények hosszú folyamat eredményeként jutottak el a közösségi működés gyakorlati szintjére. A kötet ezen múzeumok tapasztalatainak bemutatásával juttatja közelebb az olvasót annak az útnak a megismeréséhez, amely a múzeumok közösségi alapú működéséhez vezet. |
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 20.Joó Emese (szerk.): MIKSZ – Gyakorlati útmutató az iskolai közösségi szolgálat múzeumi szervezéséhez "...a múzeumi lehetőségeket is alapul véve az együttműködés, a bevonás és a felhatalmazás jelentenek rendkívül erős motivációt, amelynek révén a MIKSZ sikeres lehet. Ehhez nyújt színes, érdekes, formátumában is izgalmas elméleti és gyakorlati útmutatót kiadványunk Joó Emese által szerkesztett kötete, a Múzeumi iránytű legújabb, 20. száma." A módszertani kötet a „Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek” című, EFOP-3.3.3-VEKOP-16-2016-00001 azonosítószámú kiemelt projekt keretében a Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ által került kiadásra. |
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 19.Bereczki Ibolya, Nagy Magdolna, Szu Annamária (szerk.): Szolgáltató múzeum A "szolgáltató múzeum" kifejezés egy olyan szemléletet tükröz, amely szerint a múzeum működése során a bevont csoportok (stakeholderek), közülük is kiemeleten a látogatók igényeit helyezi a középpontba. Mivel a muzeális intézmények a köz szolgálatában állnak, működésükben kiemelt figyelmet fordítanak a potenciális látogatókként azonosítható közösségeikre, a helyi (települési) és a társadalmi beágyazottságuk növelésére. A Múzeumi iránytű sorozat 19. kötete, mely a Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek (EFOP 3.3.3.-VEKOP-16-2016-00001) című kiemelt projekt múzeumi komponensének keretében jelent meg, arra vállalkozik, hogy az utóbbi évek releváns kutatásai eredményeinek bemutatásán túl módszertani segédletet nyújtson a hazai muzeális intézményeknek ezen szemlélet gyakorlati megvalósításához. |
|
tovább
→ |
Múzeumi Iránytű 18.Arapovics Mária, Bereczki Ibolya, Nagy Magdolna (szerk.): Európai múzeumok közösségi részvételi gyakorlatai Az elmúlt évtizedek során a múzeumok feladatköre kitágult az egész világon, alig akad már olyan intézmény, amelynek ne lennének közösségei, ne törekedne közösségfejlesztésre, társadalmi szerepvállalásra. A Múzeumi iránytű Európai múzeumok közösségi részvételi gyakorlatai című kötetében olyan európai múzeumok jó gyakorlatait mutatjuk be, amelyeket a Cselekvő közösségek – aktív közösségi szerepvállalás (EFOP-1.3.1-15-2016-00001) kiemelt európai uniós projekt keretében szervezett tanulmányutakon ismerhettek meg a résztvevők és az őket kísérő projektmunkatársak. |
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 17.Arapovics Mária, Bereczki Ibolya, Nagy Magdolna (szerk.): A kulturális közösségfejlesztés gyakorlata a múzeumokban A Múzeumi iránytű 17. kötetébe a Cselekvő közösségek - aktív közösségi szerepvállalás projekt 60 órás Kulturális közösségfejlesztés gyakorlata című akkreditált képzés tananyagához készített tanulmányok múzeumi területhez kapcsolódó írásaiból válogattunk. A szerzők olyan gyakorlati szakemberek, akik már lépéseket tettek a közösségi múezum megvalósítása érdekében. A tanulmányokból megismerhetők a múzeumi közösségfejlesztés sajátos lehetőségei, módszerei és eszközei, továbbá kisebb és nagyobb intézmények hazai és külföldi jó gyakorlatai. |
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 16.Dabi-Farkas Rita (szerk.): Esélyt a múzeummal. Hátrányos helyzetűek felzárkóztatása a múzeumpedagógia eszközeivel.
Múzeumi iránytű 16. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ, 2018. 324. p.
A „múzeumok mindenkinek” szellemiségében irányított, akadálymentesítési stratégiát felépítő és használó múzeumok adhatják azt a jövőképet, amelyben a társadalom minden tagja helyet kaphat, megfelelő környezethez, közvetítéshez juthat a számára is érthető, megfelelő információk, élmények elérésére. Az Esélyt a múzeummal című kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai múzeumpedagógusoknak és más múzeumi szakembereknek segítséget és támogatást nyújtson a hátrányos helyzetűek fogadásában.
A módszertani kötet a „Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek” című, EFOP-3.3.3-VEKOP-16-2016-00001 azonosítószámú kiemelt projekt keretében a Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ által került kiadásra.
A kötetről itt is olvashat. |
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 15.Dr. Arapovics Mária, Dr. Bereczki Ibolya, Nagy Magdolna (szerk.): Kulturális örökség – múzeumi közösségek A Múzeumi iránytű 15. száma a muzeális intézmények települési közösségfejlesztési folyamatokban betöltött szerepét mutatja be és a helyi szellemi kulturális örökség élő közösségi gyakorlatainak példáit foglalja kötetbe A kulturális örökség európai évében. A kiadvány a Múzeumi iránytű 13. számának szerves folytatásaként a múzeumok társadalmi szerepének elméleti és gyakorlati hátterét fűzi egybe. Kiemeli a múzeumok közösségi részvételen alapuló működését, bemutatja a társadalmiasítás lépéseit és csokorba gyűjti a civil közösségek élő szellemi kulturális gyakorlatait. |
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 14.2Foghtűy Krisztina - Kesik Gabriella (szerk.): Sokszínű múzeumpedagógia II. Múzeumi iránytű 31/2. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ, 2018.
Kiadványunk újabb betekintést nyújt a múzeumpedagógia iránt érdeklődők számára. A hazai múzeumok és közoktatási intézmények múzeumpedagógiával foglalkozó jeles szakembereinek írásai olvashatók a kötetben. |
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 14.1Foghtűy Krisztina – Kesik Gabriella (szerk.): Sokszínű múzeumpedagógia I. Múzeumi Iránytű 14.1. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ, 2018.
|
|
tovább
→ |
Múzeumi iránytű 13.dr. Arapovics Mária - dr. Bereczki Ibolya - Nagy Magdolna (szerk.): Múzeumi közösségek – Közösségi múzeumok A muzeális intézmények alapításuktól fogva együttműködnek azokkal a helyi közösségekkel, ahonnan gyűjteményeik származnak. A múzeumok számos településen a közösségi színtér szerepét is betöltik: szoros kapcsolatot építenek ki a helyi közösségekkel, bevonják a civil szervezeteket, a helyi lakosokat a múzeum életébe, vagy helyet adnak közösségi eseményekhez. A Múzeumi Iránytű jelen közösségi számának megjelenését támogató Cselekvő közösségek – aktív közösségi szerepvállalás projekt a hazai települések közösségfejlesztő programjaihoz nyújt szakmai-módszertani támogatást, miközben a múzeumok, könyvtárak és közművelődési intézmények közösségi részvételen alapuló működését segíti elő. |
|
tovább
→ |
Múzeumi Iránytű 12.Ruttkay Zsófia - German Kinga (szerk.): Digitális Múzeum Múzeumi Iránytű 12. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ, 2017. 236 p. "A múzeumnak követnie és válaszolnia kell a társadalmi átalakulásokra és a technológia fejlődésével létrehívott változásokra ahhoz, hogy üzenetei mérvadóak legyenek és célba érjenek, hogy kisebb nagyobb közösségek fontosnak tartsák mint gondolkodásra, párbeszédre hívó, élményt nyújtó intézményt. (...) Az internet, a közösségi médiafelületek és a mobileszközök rohamos elterjedése, az emberek mellett a környezettel való kommunikációt is lehetővé tevő szenzorok megjelenése, és a szerteágazó felhasználásukhoz elengedhetetlen informatikai kutatások, fejlesztések izgalmas, teljesen új szerepeket, bemutatási módokat kínálnak a muzeológia számára" – fogalmaznak a szerkesztők a tanulmánykötet ajánlójában. A kiadvány online verzióját 2020. március 16-tól ingyenesen letölthetővé tesszük. Kérjük, ide kattintson. |
|
tovább
→ |
Múzeumi Iránytű 11.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Múzeumvezetési ismeretek 2. Múzeumi iránytű 11. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2011. 236 p. |
|
tovább
→ |
Múzeumi Iránytű 10.Dr. Bereczki Ibolya (szerk.): Tudás és alkalmazás. Válogatás a múzeumi képzések legjobb dolgozataiból. Múzeumi iránytű 10. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. |
|
tovább
→ |
Múzeumi Iránytű 9.Bagyó Kinga - Pálfi Sarolta - Szu Annamária - Török Petra: Műhelytitkok. A múzeumi projektszimulációtól az esettanulmányig. Múzeumi iránytű 9. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. |
|
tovább
→ |
Múzeumi Iránytű 8.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Múzeumvezetési ismeretek 1. Múzeumi iránytű 8. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. |
|
tovább
→ |
Múzeumi Iránytű 7.Vasáros Zsolt: Kiállító-tér. Múzeumi tárlatok kézikönyve. Múzeumi iránytű 7. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. |
|
tovább
→ |
Múzeumi Iránytű 6.Káldy Mária - Kárpáti Andrea - Szirmai Anna Linda: Helyzetkép és perspektívák. Múzeumpedagógia Magyarországon 2008-2009. Múzeumi iránytű 6. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. 200 p. |
|
tovább
→ |
Múzeumi Iránytű 5.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Tudás és gyakorlat. Múzeumpedagógiai módszerek- európai példák és hazai alkalmazások. Módszertani fejlesztés. Múzeumi iránytű 5. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. 287 p. |
|
tovább
→ |
Múzeumi Iránytű 4.Dr. Bereczki Ibolya - Sághi Ilona (szerk.): Élmény és tudás. Múzeumi szakemberek a közoktatás szolgálatában. Kutatási jelentés. Múzeumi iránytű 4. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2010. 159 p. |
|
tovább
→ |
Múzeumi Iránytű 3.Dr. Vásárhelyi Tamás (szerk.): Múzeum és iskola 2009. Múzeumok a közoktatás szolgálatában. Kutatási jelentés. Múzeumi iránytű 3. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009. 204 p. |
|
tovább
→ |
Múzeumi Iránytű 2.Vásárhelyi Tamás: A nyitott múzeum. Múzeumi iránytű 2. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009. 216 p. |
|
tovább
→ |
Múzeumi Iránytű 1.Pató Mária (szerk.): Nyitott kapukkal - Kapun belül és kívül. Múzeumi iránytű 1. Szentendre, Szabadtéri Néprajzi Múzeum - Múzeumi Oktatási és Képzési Központ, 2009. 124 p. Leltári szám: KL 15930, KL 15931 A kötet Gyöngyös, Tokaj és Szeged regionális konferenciáinak válogatott anyagát, valamint nyolc esettanulmányt tartalmaz marketing, múzeumi vállalkozás, múzeumpedagógia, iskolabarát múzeum témakörökben. |
|
tovább
→ |