Tatabányai Múzeum Bányászati Múzeum és Ipari Skanzen: Mesterségem címere
Mivel az élmény megszerzése központi kérdéssé vált napjainkban, a cél elsősorban az élmény ismerős és értelmezhető ismeretekre való átalakítása lett.
A múzeumpedagógiai foglalkozások koncepciója a gyerekek komplex fejlődését szolgálja, kiegészíti, és megerősíti az óvodákban megszerzett ismereteket.Mindez játékosan, a drámapedagógia módszerével történik
Az óvónők a következő foglalkozásokból választhatnak:
”Ó mi szép, ó mi szép, ez a három lábú szék…” foglalkozás a skanzen cipész műhelyében
”Én vagyok a bakó manó nyassz!” foglalkozás a skanzen szabó műhelyében
”Urak, hölgyek szépüljenek!” foglalkozás a skanzen borbélyműhelyében, szépségszalonjában és fodrász műhelyében
”Itt repül a kis madár!” foglalkozás a skanzen fotó műhelyében
”Sót vegyenek…sót vegyenek” foglalkozás a skanzen élelemtárában
„Kerek ez a zsemle…nem fér a zsebembe…!” foglalkozás a skanzen pék műhelyében
A gyerekek játékosan megismerkednek az általuk választott foglalkozás alapvető fogalmaival, eszközeivel. Ezáltal megismerik Tatabánya helytörténetének egy részét és összehasonlítják azt a jelen korral. Aktívan használják a Múzeum mindenkié matricás füzet megfelelő oldalait. A foglalkozások interaktivitását más eszközök is biztosítják.
|