belépés
hírlevél
regisztráció
szakértőnk válaszol

Vannak, akik időben elkapták. Reméljük, a példa ragadós!

Feldobott labda pedagógusoknak

Feldobott labda pedagógusoknak

A hazai múzeumok kezdik felismerni, hogy legitimációjuk egyik fontos pillére, hogy oktatási tevékenységet kell ellátniuk, nem csupán helyszínt kell adjanak, hanem gyermekbarát légkört és fogadókészséget sugározva kell becsábítaniuk a jövő múzeumba járó közönségét, céljuk eléréshez legfontosabb szövetségeseik pedig a múzeumot szerető és értő pedagógusok lehetnek.


Ezen a ponton szinte magától értetődően vetődik fel a kérdés, hogy ebben a relációban miért ne juthatnának szóhoz a pedagógusok is? Már csak azért is, mert egykor az iskolák és szertáraik voltak a muzeológia zászlóshajói, az újkorban például Európa egyetemei birtokolták a legkorábbi és leggazdagabb múzeumi gyűjteményeket.

A múzeum és iskola közötti konstruktív párbeszéd megteremtéséhez, a mindkét fél számára progresszív együttműködés megalapozáshoz és további menedzseléséhez szolgál átfogó, gyakorlatba jól átültethető / egyéni lehetőségekhez szabható ismeretekkel, inspiráló hazai és külföldi esettanulmányokkal az Iskolák és múzeumok partnersége című pedagógusoknak szóló 30 órás akkreditált továbbképzésünk.

A gyakorlati hasznosíthatóságot szem előtt tartó Múzeumi Oktatási és Képzési Központ pedagógus továbbképzésén többek között szó lesz arról, hogy:

- miért vigyük diákjainkat múzeumba és miként készítsük fel őket a legoptimálisabb módon egy múzeumlátogatásra

- egyáltalán, hogyan fogjunk hozzá egy múzeumlátogatás megszervezéséhez vagy hogyan hívjuk inkább házhoz/iskolához a múzeumot

- hogyan lehet kiszűrni a bőség zavarából a legérdekesebb, iskolán kívüli tanulás céljára legjobban hasznosítható, legmaradandóbb élményt nyújtó kiállítást vagy múzeumi foglalkozástípust, mit takarhatnak a múzeumi foglalkozások szellemes fantáziacímei

- mit várhatunk el egy korszerű, valóban jól használható múzeumpedagógiai segédanyagtól/feladatlaptól, milyen diákoknak szóló múzeumi oktatási segédanyagok vannak, és milyen további segítséget remélhet egy múzeumtól az őt megkereső pedagógus, milyen multimédiás közvetítőeszközöket használ a múzeum

- miként tudjuk hatékonyan kapcsolni a tananyaghoz a múzeumok kínálatát, és a múzeumlátogatást követően ráerősíteni a múzeumi élmény kompetenciafejlesztő hatására

- egyáltalán, hogy lehet komplex tantervi-módszertani segédletként felfogni egy múzeumi gyűjteményt, és a legtöbbet profitálni egy múzeumi órából, foglalkozásból

- hogyan kössünk sikeres együttműködési megállapodást múzeumokkal, muzeális intézményekkel

- hogyan dolgozzunk ki saját foglalkozási modult


A szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeumban található képzési központunkban, 2013. június 25-28. között megtartandó képzésünkre június 3.-ig várjuk a kedves jelentkezőket!

Nyitólap

 

 

HKSZCSPSZV
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

SZEPTEMBER

26

KEDD

eseménynaptár


  SZEP 28
  csütörtök
 
KULTÚRPALETTA Múzeumi Börze Sopronban
  SZEP 29
  péntek
 
Konferencia Marosvásárhelyen: MÚZEUMI ÖRÖKSÉG ÉS MÚZEUMI KOMMUNIKÁCIÓ
  OKT 12
  csütörtök
 
Megyei szakmai nap Dunaújvároson
  NOV 06
  hétfő
 
15. Országos Múzeumpedagógiai Konferencia
legfrissebb híreink


2023. 09. 08.
Arany Süni Vándordíj
2023. 09. 05.
Kurta Mihály: Múzeumandragógia reziliencia – Szakandragógia-történeti visszatekintés
2023. 08. 17.
Most mutasd meg!
Skanzen hírek


2023. 09. 11.
Hagyományaink vendégségben
2023. 08. 23.
Szentendrei Nyitott Templomok Hétvégéje a Skanzenben